יש אלוהים: הגזרה הנמוכה בחוץ

אחרי שלטון האימים של הגזרה הנמוכה, קו המותן עולה סוף סוף למקומו הטבעי. ולא רק הוא משתנה. אופנת חורף 2004 תהפוך את ישראל למקום הרבה יותר שמח. אורלי שי עם הטיפים החמים.

אפשר להירגע, הקיץ נעלם ויחד איתו מתעופפת הגזרה הנמוכה. אחרי שלטון ארוך קר ואפל של המותן הנמוכה, בחורף הקרוב יכולות נשות ישראל לזרוק את מכנסי הערווה הידועות לשמצה ולהתלבש כמו שצריך. ולא רק המותן חוזרת למקומה הטבעי, אלא גם הכתפיים והרגליים. אופנת החורף 2004 מביאה עמה שינוי מרענן, שיעשה טוב לרוב הנשים בארץ (המאופיינות, צריך להודות, בגזרה הים-תיכונית, מה שנקרא צורת האגס). 

ההשפעות הבולטות הן בגדי ספורט האירובי והאתלטיקה (בסגנון "תהילה", הסרט). בנוסף מורגשת השפעה משנות ה-50, בין היתר בגובה אליו מטפס שוב

קו המותן. המראה הצבאי עדיין פה, אבל הפעם הדגש הוא על אלמנטים מעולם הטייס (מעילי טייסים נפוחים) וממלחמת העולם הראשונה (כן כן, קבלו את מעילי הספארי עם רכיסת המותן). בנוסף בולטת החזרה של מראה צללית קו הגוף הנשי, עם כתפיים מודגשות, אגן עם נוכחות, מותן צרה וצללית רגל מוצרת בחלקה התחתון. גם השמלות תופסות החורף מקום של כבוד במלתחה, ובמיוחד שמלות המיני. יהיה שמח.  

המותן חוזרת למקום

אחד המאפיינים הבולטים הוא מעבר הדגש מאזור המותן הנמוכה (פופיק) לאזור המותן הגבוהה. כלומר – קו החגורה מטפס וחוזר למקומו המקורי ומקנה מראה צר ונשי יותר. מכנסי הערווה, אלה שמילימטרים בודדים בלבד מנעו את חשיפת ערוותנו, נ ע ל מ י ם. 

למי זה מתאים? לזו שיש אצלה הבדל, ולו הקטן ביותר, בין המותן (צרה יותר) לבין הירכיים, וגם למי שיש לה רגליים קצרות ביחס לפלג גופה העליון. 

איך עושים את זה? בעזרת בגדים הגזורים בגזרה חובקת מותן (פרינסס) או הידוק החגורות באזור הצר ביותר של המותן שלנו. וחשוב לזכור: הגבהת המותן מאריכה את מראה הרגליים, לא פחות.

כתפיים רחבות וישרות

קו הרוחב של הכתף הנשית מודגש ומתרחב על ידי עליוניות עם מפתחי רוחב נדיבים. עד היום המראה האופנתי גרם להצרת מראה הכתפיים על-ידי גזרות קולר (גזרת השמלה הלבנה של מרלין מונרו), ועליוניות בגזרת רגלן, שיצרו מראה של כתפיים שמוטות.

למי זה מתאים? זו ממש בשורה למי שיש לה אגן רחב, כלומר טוסיק גדול. הרחבה, גם אם רק אופטית, של הכתפיים, מצרה באופן אוטומטי את רוחב האגן.

איך עושים את זה? נמנעים מגזרות ומחיתוכי צבע שיוצרים מראה קולרי, ומאמצים בחום את הכיוון ההפוך. מפתחי צוואר רוחביים בגזרת סירה או מפתחי V רחבים, ובכלל, עדיף שראש השרוול יעמוד על בלימה כמאיים להישמט מהכתף.

רגליים ארוכות וצרות

הנה, סוף סוף רגליים ארוכות בצללית הולכת ומוצרת כלפי מטה, ולא עוד סילואטת רגלי הפיל במכנסי הפדלפון (התרחבות בשולי המכנס). עד כה בלטה התרחבות חסרת מעצורים שתקפה כל מכנס בסיסי בשנתיים האחרונות. שולי המכנס התנפחו כאילו עמדנו באופן קבוע מעל ערובת אוויר של רכבת תחתית, אך לא עוד.

למי זה מתאים? לבעלות רגליים צרות בחלקן התחתון. ולבעלות ירכיים ממוצעות.

איך עושים את זה? חשיפה או הסתרה מקסימלית של אורך הרגל – כלומר, מיני או מקסי – יוצרות מראה רגל מוארך. חצאיות ברך ושוק יקצרו את מראה הרגליים. מכנסי הגרב או גרביונים בצבעים שונים גם הם אופנתיים החורף, ומשמשים גם פתרון מצוין לנשים עם רגליים רזות שאינן מעניינות לחשוף בשר שאין. 

שילובים קיצוניים בצבע ובד

עונת החורף הקרובה בולטת בחיבור קיצוני בין צבעים, ומרקם בדים, כולל פרוות. צבעים דהויים עד משעממים כמו בז', כחול דהוי, שחור ובמיוחד אפור, מקבלים הארה בולטת על ידי אביזרים או הדפסים בצבעי ניאונים זועקים כמו ורוד פוקסיה, ירוק וכתום זרחניים. אל אלה תוסיפו פרטי לבוש שכולם הדפסים צבעוניים.

השילוב המנצח לערב הוא שחור עם נגיעות של צבע זרחני. וביומיום  – צבעים בהירים מאוד עם כתמי צבעים חיים ומאירים; הדפסי השושנים ומספרים מעורבים עם צורות גיאומטריות בשחור ולבן; בדים שונים שכל קשר בינם הוא מקרי בהחלט, כמו חולצות כותנה עם שרוולי ניילון או צמר; ועוד מוטציות למיניהן. 

טיפ קטן: צבעים והדפסים שמציפים את השוק ייעלמו ראשונים. אל תשקיעו בהם יותר מדי.

עוד מאמרים בנושא…

בלוג

כללי אירוח עסקי- קוד הטקס

בארוחה עסקית פורמלית הכול מוקפד ורווי גינוני טקס. אלא שכמעט אף אחד מאיתנו לא נולד עם מפת סידורי הישיבה בארוחה פורמלית, וכדי להצליח יש להבין את הקודים המוסכמים.

קרא עוד »
בלוג

סטיילינג – מה זה?

סגנון אישי בלבוש ובמראה החיצוני שלנו יכול להפוך להיות סימן ההיכר שלנו. אם אנחנו לא מרוצים מהסגנון האישי שלנו או שאנחנו לא מבינים בזה אנחנו יכולים לשוכר שירותי סטיילינג אישי שיעזרו לנו לעצב את המראה

קרא עוד »
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
גלילה לראש העמוד