משקפיים, אופנה, סטיילינג

משקפיים, אופנה, סטיילינג -כמה פעמים מצאתם את עצמכם נכנסים לחנות משקפיים וכל מה שהרכבתם לא היה זה?

כמה פעמים חשבתם להחליף את המשקפיים שלכם שתפסו להם מקום של כבוד על גשר האף ולא זזים מטר? הגיע הזמן להעיז ולהתחדש – מספר כללים ואתם ממושקפים בסטייל!

האביזר הכי נחשב במלתחה שלנו כמשדרג או מחרב הופעה הוא המשקפיים. יש את הנועזים והאופנתיים, יש את אלה שנראים מיושנים עד כדי כך שאוטוטו הם חוזרים לאופנה, ויש את הגרועים מכל עם המסגרת האנמית, מסגרת חסרת חיים או אפיון – מה שנקרא, הבסיס של הבסיס העיקר להישאר בחיים – מינימום טעויות מקסימום ראייה.

כולם צריכים לדעת כי למשקפיים יש את הכוח לחרב את התספורת המושלמת. אם נחשוב קצת יותר בגדול, נבין כי המשקפיים עולים לנו הרבה פחות מהביקורים התכופים במספרה. אחת הסיבות להזנחת תחום המשקפיים היא לא סדר עדיפויות לקוי, אלא הפחד והטראומה משעות של בחירת משקפיים חדשים (למרות שיש קומץ של אנשים שכל משקף נראה עליהם מליון דולר).

אז איך בעצם מתאימים משקפיים לפנים?

התאימו את מסגרת המשקפיים קודם כל, למסגרת מבנה האישיות ולחיי היום יום שלכם – כן, כן, זה הצעד הראשון. השאלות החשובות הן מה אני רוצה לשדר?האם אני נדרש לפעילות אינטנסיבית במסגרת העבודה שלי?

כואב לזרוק משקפיים לא מתאימים, ומעיק עוד יותר להרגיש שמה שיושב לך על האף זה ממש לא אתה. משקפיים הם כמו מכנסיים, נעליים או תכשיטים – ויותר מאלה, הם נועדו להחמיא לנו, להיות נוחים ולמתג אותנו אופנתית. הא, וגם למנוע קרינת שמש…

קל לרכוש את אותם משקפיים במיליון צבעים אחרים, אבל החוכמה היא שיהיו לנו מספר זוגות שזורקים את המראה שלנו לכיוונים אחרים ועוזרים לנו לרענן את המראה מדי פעם – הרי לא בא לכם ללכת כל יום עם אותה חולצה (אפילו שהצבע שונה), כשאפשר גם אחרת.

הצעד השני הוא להחליט מה אני רוצה לשדר? רצינות, אופנתיות, קלאסיות.

למראה הקלאסי- שמרני יתאימו מסגרות המתכת העדינות או אלה שכמעט אין להן מסגרת.
למראה אופנתי – מסגרות הפלסטיק המלאות מאד אופנתיות גם הקיץ ומעניקות מראה ארכיטקטי צעיר ומתוחכם, או במילים אחרות "הפולנייה האופנתית".

בין שני אלה יש את משקפי המתכת הצבעוניים שהם מתוחכמים ואופנתיים כאחד. לאחר שהבנתם מי אתם ומה אתם רוצים לשדר, הגיע הזמן להתאים את צורת המסגרת למבנה הפנים וזה הזמן להיכרות עם יחסי הפרופורציה בפניכם בפרט, ומראה הראש בכלל. קיים מבנה פנים "אידיאלי" (ולא אני המצאתי אותו) כאשר יחסי הפרופורציה בין חלקי הראש הם "מושלמים" בדיוק כמו שמלמדים ציירים, וזה בדיוק קומץ האנשים שכל משקפיים שהם שמים מתאימים להם.

עימדו מול המראה – זה הזמן לנסות להיות אובייקטיבים (גם חברה לא מפרגנת תעשה את העבודה נאמנה) בדקו והשוו איפה ובאיזה יחס ממוקמים האיברים בפניכם. שיער פזור או אסוף בהחלט משנים את הפרופורציות. כשאתם בוחרים מסגרות, צריך להשתדל שצורתן "תשבור" את מבנה הפנים שלכם.

לבעלי פנים עגולים מומלץ להמנע ממשקפי ג"ון לנון (משקפיים עגולים) אם הם אינם רוצים לחדד את תכונת העגלגלות בפניהם.

לבעלי לסת משולשת במיוחד ופנים ארוכים, אני מציעה להישמר ממסגרות שחוזרות על צורת המשולש התחתון, וללכת על מסגרות מלבניות יותר בהתאם לרוחב הפנים, או לחילופין מסגרת מעוגלת.
לפנים מרובעים – קווי משקף עגולים או עם נטייה לאורך יחמיאו מאד.

חשוב באופן מיוחד לנסות ולבדוק מה המרחק בין העיניים שלכם. "האידיאל" הוא מרחק של עין שלמה (ודמיונית כמובן) בין שתי העיניים. אם העיניים קרובות זו לזו המשקף המתאים ביותר הוא זה שבו גשר האף, המחבר בין הזגוגיות, קצר כך שהאישון ימצא במרכז הזגוגית ולא וישווה לנו מראה פוזל. אחת הבעיות הנפוצות הן שכאשר אנו קונים משקף שמש כהה, בו אי אפשר לראות את מיקומן המדייק של העיניים, המשקף נראה עלינו מצוין ,אבל אם אנחנו מחליפים לעדשות ראיה, מתקבל מראה פוזל ולא סימטרי. לעיניים מרוחקות זו מזו ההפך הוא הנכון. חשוב לציין שאף אחת מהמסגרות לא תתאים למרחק העיניים האידיאלי, מנחם לא?

השלב הבא הוא להתאים לפנינו את צבע המשקף, תמיד צריך להיזהר מהצבעים שהיינו מעוניינים להחליש בפנים שלנו. לדוגמא: למי שיש הרבה צבע צהוב בפנים כמו למשל נמשים או כתמי פיגמנטציה. לאלה יתאימו מסגרות הנוטות לצבעוניות כחולה, אדומה או ירוקה – יש להישמר ממסגרות זהב או מסגרות כתומות. למי שעור פניו אדום באופן קבוע כדאי שישמר ממסגרות אדומות – הדבר רק ידגיש את האדמומיות. ירוק, כחול וסגול זה הכיוון. לבעלי מרקם עור חיוור במיוחד אני מציעה להיעזר במשקפיים צבעוניים שיעניקו חיות וצבע לפנים.

ישנו מבחר עצום של משקפיים אבל אי אפשר ואין צורך למדוד את כולם. כל מה שצריך זה קצת הסתכלות על מבנה הפנים שלנו והצבעוניות שעוטפת אותו, ומחשבה אחת קדימה על מה אנחנו רוצים לשדר ביום יום או באירוע מפואר – ויהיה לנו הרבה יותר קל לסנן את המסגרות שלא יחמיאו לנו מראש

הכתבה פורסמה לראשונה ב- feel good ב- 21.4.04

עוד מאמרים בנושא…

בלוג

סטיילינג – מה זה?

סגנון אישי בלבוש ובמראה החיצוני שלנו יכול להפוך להיות סימן ההיכר שלנו. אם אנחנו לא מרוצים מהסגנון האישי שלנו או שאנחנו לא מבינים בזה אנחנו יכולים לשוכר שירותי סטיילינג אישי שיעזרו לנו לעצב את המראה

קרא עוד »
אופנה

שמלות או לא להיות

השמלה ממשיכה לככב במדורי האופנה כפריט חובה גם בקיץ הזה. איך לבחור את השמלה הנכונה למצב הרוח ולסטייל שאנחנו רוצות לשדר, איך לפלפל אותה בגוונים ובדפוס אופנתי.

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד