מעילים הם עוד אחת מהמחלות שלי, והופס – עוד שתי דלתות נוספו לי לארון.

אין חשק בארץ ל"אסוף" מעילים, בגלל מזג האוויר, אז אני עושה "יבוא" וקונה אותם רק בחו"ל.

אלא, שאין יום אחד בארץ שבו ראוי להסתובב במעיל עור מרובה שכבות פוך, פרווה, או צמר, כך שאת כל המעילים שפתחתי למענם תוכנית חיסכון אני שומרת בניילונים שלא יעבירו צבע מאחד לשני ויהרסו, כמו המעיל הלבן שלי זכרונו לברכה.

למה ההערצה הזאת למעילים? כי זהו הפריט החשוב ביותר בתלבושת ליציאה.

הוא יתחיל ויסיים כל הופעה שלך, יגן עלייך מהקור, יטשטש גזרה לא חטובה, כיסיו ישמשו לך ארנק לפריטים קטנים והוא ברוב המקרים ישמר אצלך מספר שנים.

מעילים יכולים להגיע במודל קטן על תקן של "גופיה עבה" או כמעיל ארוך ומסורבל. לכן, כל כך חשוב לבחור מעיל נכון, מהמגוון הקיים.

כל בחורה צריכה בארון מעיל בגזרה קלאסית נקיה, ללא סממני אופנה מובהקים.

יש ארבעה סוגי מעילים, שגם אם תתעוררו מתרדמת עוד 15 שנה עדיין תראו בהם מעודכנים: מעיל צמר, מעיל עור, מעיל פוך וז'קט ג'ינס.

בחירת הטקסטיל (הבד) של המעיל חשובה מאוד, היות שבד איכותי ישפיע על אורך חייו של המעיל, תפקודו, נוחות הטיפול בו וכמובן על מחירו. חיקויים לבדים יקרים הם תמיד זולים יותר, וברוב המקרים גם נראים ככה.

ז'קט ג'ינס של אוקסיג'ן

ארבעה מעילים קלאסיים

מעיל קלאסי של מיס לאגוט

המראה והסגנון של המעילים הקלאסיים שונים זה מזה וכך גם דרך הטיפול בהם.

רצוי להקפיד על הדברים הבאים בבחירת מעיל קלאסי:

מעיל צמר – החיוט (התפירה) בצמר הוא בדרך כלל מושקעת, כך שהוא תמיד משדר יוקרה ואצילות.

הצבע בסיבי הצמר מתקבל עמוק ואיכותי, והבטנה תעלים כל צמיג שומן בגוף ותחליק את מראה הגוף.

צריך לבדוק שהמעיל לא יהיה כבד מדי, שהוא אינו מייצר את כדוריות הצמר הקטנטנות, וצריך להגן עליו מפני עש הארונות.

מעיל בהשראת אדמירלים של סיגל דקל

מעיל עור – להבדיל ממעיל פרווה, מעילי עור מיוצרים מעורן של חיות שאנחנו אוכלים בכל מקרה. הם נשמרים עשרות שנים, קל לחדש אותם ולעיתים הם נראים טוב יותר עם חלוף הזמן. פלוס מעילי עור גם מקבלים את צורת הגוף ומתרככים עם השנים. גם מעיל העור הוא חובה של ממש בארון ותמיד נחשב לאופנתי. כשקונים מעיל זמש (עור הפוך) צריך לבדוק שהוא קיבל טיפול נגד גשם. אם לא, כל טיפת מים תהפוך לכתם. הפתרון הביתי הוא להתיז על המעיל ספרי מיוחד שניתן למצוא בחנויות עור ונעליים. לאריכות חיים מומלץ לבחור במעיל עור על פני מעיל זמש.

מעיל פוך – כדי לא להיראות כמו שמיכת פוך חשוב לבחור מעיל מחויט על פי מידות הגוף. ככל שהבד של המעיל יהיה איכותי יותר (נוצות במקום אקרילן) הוא יהיה דק ומחמם יותר. את רוב מעילי הפוך הטבעי ניתן לכבס במכונת כביסה במים קרים וליבש במייבש.

ז'קט ג'ינס – באירופה לא היו מבינים למה אני מתייחסת ל"חולצה" הזו כמעיל, אבל בארץ מדובר במצרך חובה שמשמש אותנו כל השנה. ז'קט ג'ינס בגזרה קלאסית תמיד נראה מעודכן. אפשר ללבוש אותו על גופיה, סוודר או מתחת למעיל אחר. אפשר לחבר לו סיכות אופנתיות, הוא לא מחייב מדי ומתאים לבוקר ולערב. קל לכבס אותו בבית ולכן הוא מצויין ליציאה לפאבים המריחים מעשן סיגריות.

מעיל ארוך לבחורות קצרות

מעיל 3/4 של גלית בכור

לכל מי שיש תהיות בנוגע לחיבור מבנה הגוף שלו אני ממליצה לחזור לכתבה הראשונה שלי "תרבות הגוף" שם תוכלו למצוא פתרון שיקל עליכם להתים את המעיל למבנה הגוף.

אם יש לך רגליים קצרות למבנה גופך, מעיל ארוך (3/4 או עד הירכיים) יקצר אותן עוד יותר. עדיף לבחור מעיל ארוך מאד או קצר מאד. רצוי ללבוש מעיל כזה עם מכנסים בצבע תואם שיתחברו ויאריכו את מראה הגוף. בעלי רגליים ארוכות מאד יכולות ללבוש מעיל 3/4 או עד הירכיים, להדגשת אורך הגוף.

גזרת המעיל המומלצת ביותר ולא משנה ממה הוא עשוי היא הגזרה המחויטת (פרינסס), זו התפורה על פי קימורי הגוף. מעיל פרינסס הוא טוב מאוד לטשטוש ירכיים מלאות. לנשים עם בטן חסרת מעצורים עדיף מעיל בגזרת האמפיר המחויטת, שזה אומר שהמעיל יושב קרוב לגוף באזור הכתפיים עד מתחת לחזה, ומשם נפתח בהדרגה לגזרת A. רצוי לא לוותר על בטנה ואריגים בעלי נפילה.

גזרת המעיל המומלצת לרוב הנשים היא פרינסס, שמאזור הירכיים חתוך בקו ישר למטה, לא נצמד לירכיים ולא מתרחב כ- A. לגברים כדאי לבחור מעיל עם הדגשה בכתפיים, כך שיהיו ישרות ומלאות, זה כבר יעשה את כל ההבדל.

הגזרה האופנתית ביותר בחורף הזה היא מעיל מחויט (איזה מזל) קצרצר משופע בשורות כפתורים במראה אדמירלי. גם אותו מעיל בגזרה ארוכה מאד יתקבל בברכה . החורף גם משופע בעליונית כמו שכמיות או פונצ'ו. הצבע השולט הוא שחור, ואחריו חום כהה, אדום דובדבן, או סגול כהה מלוכלך.

עוד מאמרים בנושא…

בלוג

סטיילינג – מה זה?

סגנון אישי בלבוש ובמראה החיצוני שלנו יכול להפוך להיות סימן ההיכר שלנו. אם אנחנו לא מרוצים מהסגנון האישי שלנו או שאנחנו לא מבינים בזה אנחנו יכולים לשוכר שירותי סטיילינג אישי שיעזרו לנו לעצב את המראה

קרא עוד »
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
גלילה לראש העמוד