בחירה של בגדים ואיפור בצבעים מתאימים תעזור לכם לעבור את האודישן- מה ללבוש וממה להיזהר.

אני זוכרת את עצמי כנערה שרוצה להיות מפורסמת, כשרונית אך בעלת מראה של דחלילה משקפופרית, שרוצה לכבוש את נצרת עלית, שם גדלתי. לעשות אודישנים בנצרת עלית זה כמו לשיר לסבא וסבתא בסלון –אתה תמיד יוצא טוב. אודישנים בתל אביב הגדולה זה כבר סיפור אחר. לקח לי זמן להבין שאם אלקסיס (שושלת) לובשת מלמלות באופרת סבון, זה לא ממש מה שלובשים לאודישן, ולכן רק כשחיפשו כישרון, הייתי עוברת את האודישן. אולי שם התחיל הדחף שלי לחקור את ההבדל בין איך שרואים אותך ובין מה שאתה באמת.

היום כשאני בוחנת כוכבים לעתיד, ונראית כמו דחליל משודרג טפו טפו, אני רוצה לתת לכם כמה טיפים שיעזרו לכם להיראות נכון באודישן או באירוע חשוב (כי גם בליינד דייט הוא סוג של אודישן…).

כדי לבחור בגדים בצבע מסויים, צריך לבדוק קודם כל מהו הצבע השולט במראה החיצוני שלכם. כך למשל, מי שסובל מאדמומיות בפנים צריך להימנע מללבוש צבעים אדומים, שרק ידגישו את האדמומיות בפניו. לכן, אחרי שאבחנתם איזה צבע שולט במראה שלכם, השתמשו בצבעים נוגדים כדי להעלים אותו, או בצבעים משלימים כדי להקפיץ אותו לעין שצופה בכם. כדי להבין את הרעיון, הביטו במשולש הצבעים. אם זיהיתם שאחד מהצבעים הוא השולט במראה שלכם, השתמשו בצבע הממוקם מולו במשולש כדי לטשטש אותו, או הוסיפו ממנו כדי להדגיש אותו. יותר חשוב לבחור צבע שמתאים לכם, מאשר צבע אופנתי.

צהוב – לרוב הישראלים שגדלו בארץ יש גוון עור מעט צהוב, וזאת לעומת יוצאי חבר העמים, שלהם נטייה לעור ורדרד. אם אתם לא מעוניינים להקפיץ לעין את כתמי השמש הצהובים-חומים שלכם, אל תלבשו את הצבעים האלו בחלק שקרוב לפנים, גם אם חום או צהוב הם שיא האופנה. מה כן? אדומים, סגולים כחולים וירוקים.

כתום – אם אתם ג"ינג"ים אל תעיזו לגעת בכתום אלא אם זה אודישנים לגזר. לא בחולצה, לא בעגילים, לא במשקפיים לא לא לא! ואם עוד לא הבנתם, גם זהב, במיוחד 24 קראט, נחשב לכתום-צהוב. העדיפו אביזרי כסף, אבני חן כחולות וחולצות כחולות-ירוקות.

אדום – כשהעור רגיש ונוטה לאדמומיות, או סובל מפצעונים, השתדלו להימנע מפילינג ביום שלפני האודישן. נקו את העור, עם התכשירים הרגילים שלכם. פצעונים אדומים אפשר להעלים כמעט כליל בעזרת "קונסילר ירוק" . כן, יש דבר כזה והוא חובה בכל בית. מורחים ממנו מעט, מטשטשים, מוסיפים מעל מעט מייק אפ, ומרקם העור שלכם חוזר לגוון הטבעי. עיניים אדומות? השתמשו בטיפות עיניים להרגעת האדמומיות. התאפרו בגווני ירוק זה יעזור לטשטוש האדמומיות.

כחול – חולצות בגווני כחול מצויינות לבעלי עיניים כחולות. כל צבע אחר יכול להשפיע על צבע העיניים שלכם (אפור,ירוק). לעולם אל תתאפרו באיפור כחול סביב העיניים, היות שהדבר ייתן תחושה שהקרנית היפה שלכם נמרחת על כל העין ושאתם מאופרים מדי. צבעי האיפור הטובים לכם בנויים על בסיס כתום, זהב, בורדו וכהנה.

אם לא ישנתם מהלחץ, וקמתם בבוקר עם שקיות כחולות מתחת לעיניים, קבלו שלושה טיפים איך אפשר לטשטש או להעלים אותן. עסו את "השקיות" החדשות שלכם מפנים העין בטפיחות קלות כלפי צידי העין, חיזרו על זה כמה פעמים, מרחו על האזור קונסילר בצבע כתום. למי שיש קמטים סביב העיניים, יכול להשתמש במעט קונסילר ובמייק אפ נוזלי בלבד, מוהתרחקו מחולצות בצבע סגול.

ירוק – זהו צבע שמתאים להרבה אנשים וכשאני אומרת ירוק אני לא מתכוונת לחאקי (ירוק בשילוב עם צהוב). הסובלים הראשיים מצבע המדים הצה"לי הם תימנים, משום שלחלקם יש נטייה לעור מעט ירוק, וצבע חאקי מקפיץ את הגוון הזה בעורם. אדומים, כחולים או סגולים הם מצויינים. בעלי עיניים ירוקות צריכים להימנע מלהתאפר בירוק, אלא דווקא בצבעים אדומים. בעלות עיניים חומות יכולות להתאפר בכל צבע, במיוחד בכחול.

שחור ולבן – כל אחד יכול ללבוש אותם, בגרסה בהירה או כהה. יחד עם זאת, הגוונים הללו צריכים להיות נקיים. לא לבן-בז ולא שחור-אפור.

והעיקר, תנו כבוד לבוחנים, אבל קודם כל לעצמכם.

הכתבה פורסמה לראשונה בוואלה ב- 11.12.05

עוד מאמרים בנושא…

בלוג

איך תחטבי ישבן סורר

התחתונים תקועים ולא נעים לך להוציא? הישבן נראה פחוס? נראה שאת לובשת תחתונים שלא מתאימים לך. אורלי שי מתחה ובדקה ובנתה לנשים את המדריך השלם לבחירת תחתונים את המצבים הבאים כל אישה מכירה: יש לך

קרא עוד »
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
גלילה לראש העמוד