עוד לא נגמר החורף וכבר אפשר לצפות בקולקציית חורף 2010.

איך קורה שמעצבי העל משיקים קולקציות עם טרנדים כמעט זהים – מותן גבוהה, מגפיים אין סופיים, מעילים מקוצרים וחולצות ג"אבו לרוב.הצבעים ,הדפוס והבדים של כל מובילי האופנה  ממש… תאומי סיאם . מי מכתיב את אופנת העתיד ואיך זה שהשינוי… תמיד בא בזמן.

כל הסודות מאחורי יצרני ומכתיבי האופנה העולמית

הסטייליסטים מעצבי האופנה המובילים לא מנחשים מה נאהב ללבוש בעודעונה או שתיים, הם יודעים! הם גם מוכנים לשלם לא מעט למי שיגלה להם מבעוד מועד וכאן הכול מתחיל…

בעולם קיימות מספר חברות העוסקות בניבוי וחיזוי מגמות אופנה. הן נשענות על כל מידע אפשרי ממצב כלכלי, דרך תמורות חברתיות ועד המידע על שינויים במזג אויר בעולם כולו. למשל ריבוי מלחמות משפיע על ריבוי אלמנטים וגזרות מהעולם הצבאי. התחממות כדור הארץ מובילה לאופנה "ירוקה" וכהנה.

כל הנתונים הללו מתורגמים לבסוף לבדים, צבעים,דפוסים גזרות כמו גם שילובי מערכות לבוש. כל החומר עולה בספר/אתר בעזרת תמונות איורים ודוגמאות בד.

זהו התנ"ך של מעצבי חומרי הגלם ומעצבי האופנה. הוא יוצא כשלוש שנים לפני מועד הקולקציה בחנויות. בתי האופנה רוחשים (בכסף רב) את החומרים וניזונים מהנתונים הללו, גם אם חלקם משנים ומטבלים בניחוח האישי של בית האופנה.  כך בעצם יוצאים רוב מעצבי האופנה עם מערכות לבוש דומות כל כך, כשהטרנדים המרכזיים בולטים בכל קו בעיצוביהם גם אם הם יוצרים מערכות שונות בתכלית. הם הרי האחרונים "שירימו טלפון" זה לזה להתעדכן ברוח החדשה ובכל זאת כולם יודעים את התשובה.

מעצבי האופנה והסטייליסטים המובילים הם אלה שיודעים לאבחן ולתרגם נכונה את המידע שהם מקבלים מחברות יצור תחזיות האופנה למוצרי אופנה ואם יש שינויים בהלך הרוח הם צריכים להוביל את הקו לכיוונו . כל מעצב חייב להתחשב  בשוק שלו ולהתאים את התחזית ללקוח העיקרי שלו כך הוא יוצר דיוק מרבי ומכירות גורפות של הקולקציה שלו .

לסיום
שינויים מהותיים בקו האופנתי מופיעים יחד עם תמורות חברתיות קיצוניות כמו מלחמה, סיומה, שינויים חברתיים מתוקשרים וכהנה.

 איך שאנחנו בוחרים להתלבש קשור בהחלט למצב "הרוח" הכללי ומכאן אנחנו המשפיעים העיקריים על שינויי האופנה, בסופו של יום אנחנו קונים את מה שהעין שלנו והכיס אוהבים וזה בהכרח מתחבר לתחושה הכללית שלנו. למרות הקדמה לשינויים הבסיסיים לוקח זמן להתרחש ומכאן יש למעצבי התחזיות זמן לבחון, למדוד ולהחליט מה "ידבר" אלינו בעוד שנתיים שלושומה נכנה כ"פאסה" במילים אחרות…הכל כתוב! 

עוד מאמרים בנושא…

בלוג

סטיילינג – מה זה?

סגנון אישי בלבוש ובמראה החיצוני שלנו יכול להפוך להיות סימן ההיכר שלנו. אם אנחנו לא מרוצים מהסגנון האישי שלנו או שאנחנו לא מבינים בזה אנחנו יכולים לשוכר שירותי סטיילינג אישי שיעזרו לנו לעצב את המראה

קרא עוד »
בלוג

איך תחטבי ישבן סורר

התחתונים תקועים ולא נעים לך להוציא? הישבן נראה פחוס? נראה שאת לובשת תחתונים שלא מתאימים לך. אורלי שי מתחה ובדקה ובנתה לנשים את המדריך השלם לבחירת תחתונים את המצבים הבאים כל אישה מכירה: יש לך

קרא עוד »
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
גלילה לראש העמוד