לייף סטייל או סגנון חיים- מה זה?

זו כבר עובדה מוגמרת שבעשורים האחרונים רמת החיים עלתה משמעותית בכל מדינות העולם המערבי.

אנשים מרוויחים יותר כסף, נוסעים יותר לחו"ל, משקיעים יותר משאבים בטיפוח עצמי, לימוד והעצמה וגם מעצבים לעצמם חיים נוחים שמתאימים לשגרת החיים במערב. העלייה ברמת החיים החלה מזמן אי שם באמצע המאה ה-20 אולם בעשורים האחרונים חלה קפיצת מדרגה משמעותית ואחד הביטויים שלה הוא צמיחת תחום הלייף סטייל.

רוחני וגשמי גם יחד

לייף סטייל מאגד בתוכו תחומים שונים ומגוונים. בפירוש המילולי משמעותו סגנון חיים אולם בפועל הוא כולל מגוון היבטים שקשורים כולם לאופן שבו אדם בוחר לחיות את חייו. זה נוגע לסוגיות כמו טיפוח אישי, טיפוח הגוף, איפור, אופנה, עיצוב, אוכל, ריהוט, עיצוב פנים, ספורט ועוד. מלבד הנושאים החיצוניים תחום הלייף סטייל מתייחס לתכנים רוחניים יותר שקשורים בהתפתחות אישית, תיירות, בילויים ופנאי.

עדות לפופולאריות הרבה של תחום הלייף סטייל ניתן למצוא בנוכחות שלו בכתבי עת, מגזינים, פרי הדרכה, בלוגים, תכניות טלוויזיה, דפים ברשתות החברתיות ועוד. אחד התחומים שהתפתחו משמעותית בשל הפופולאריות הרבה של לייף סטייל בחיינו הוא תחום הסטיילינג. סטיילינג, בדומה לליף סטייל מנאגד בתוכו מגוון תחומים והוא מתייחס ליכולת ליצור חיבורים נכונים להעצמה אישית וליצירת תדמית מדויקת ואטרקטיבית שלנו במיטבנו.

מי שסבור אם כן שהתחום של לייף סטייל או סטיילינג נוגעים רק לעולם החיצוני טועה משום שעיצוב סגנון חיים בריא ומיטבי תוך דגש על תדמית נכונה שהולמת את הצרכים שלנו ואת האופי והעיסוק עשויים להעצים את האדם ולמלא אותו בכוחות. אם נסתכל על החיים כעל מעגל נבין שהשקעה בתחום אחד נושקת וזולגת לעולם לתחומים מקבילים וכך התחושה האישית, המקום הרוחני והמודעות שלנו מושפעת לאין שיעור מממדים כמו סטיילינג, תדמית, סגנון החיים והרגלי החיים שלנו.

מי עוסק בזה?

חברות שמתעסקות בעולם הלייף סטייל משלבות בין תחומים שונים כמו ביגוד, תכשיטים, אביזרים, מוצרי קוסמטיקה, חפצים לבית, אופנה ועיצוב. מדובר אמנם על תופעה שנפוצה בחברות שבהן מקובלת תרבות הצריכה אולם כדי לייצר סגנון חיים מעוצב ומוקפד אין צורך במשאבים רבים אלא בעיקר במודעות לתחום, יצירתיות ודיוק.

עוד מאמרים בנושא…

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
גלילה לראש העמוד