לימודי סטיילינג ועיצוב תדמית

סטיילינג היא כבר לא מילה גסה אלא המקצוע האטרקטיבי הבא. אז מה באמת ההבדל בין סטייליסט ומעצב תדמית.

למי נכון להיות יועץ תדמית, מיהו הסטייליסט האולטימטיבי. אורלי שי קס, בעלת מרכז ובית הספר לסטיילינג, עונה על כל מה שצריך לדעת לפני שאתם פוצחים במסלול ההכשרה למקצוע החדיש והסוער הזה.

כיועצת תדמית וסטייל כבר יותר משני עשורים, אני יכולה לספר לכם שמעולם לא הייתה עדנה וביקוש למקצוע כמו היום. אז מה השתנה? מה גרם לביקוש בסטייליסטים ומה באמת כדאי לדעת לפני שמתחילים במסלול הכשרה למקצועות הסטיילינג בעולם האופנה.

סטיילינג ועיצוב תדמית

סטיילינג הוא מקצוע הנותן מענה בעיצוב דמות או תדמית לאנשים, חפצים, מותגים וחברות. תפקידו להעביר מסר באמצעות חומר וצבע ובעברית סיגנוון.

אחרי שהטלוויזיה הגיעה לבתים וכולנו ראינו מיin  ומי out, נכנסו ה"סטייליסטים" המודרניים לפעולה. רובם ככולם עבדו מול כוכבי המדיה באולפנים ובחברות הפרסום

היום בעידן שאנחנו נראים דרך הרשתות האינטרנטיות, כולנו רוצים להראות טוב ולשדר מצליחנות. מהביקוש הזה התפתח מקצוע חדש, כל כך חדש שאפילו משרד העבודה (בארץ כמובן) לא מכיר בו עדיין כמקצוע. אנשים רבים נאלצים להסתובב עם תעודות של "תדמיתנים" בלי להבין שאין שום קשר בין תדמיתנות (הוצאת גזרות בגד על גבי נייר) לבין סטיילינג או עיצוב תדמית.

מעצב התדמית

מאמן אישי בעיצוב תדמית וסגנון. תפקידו לשנות או לשדרג את מראה הלקוח ולתת לו "ארגז כלים" להצלחה אישית. מעצב התדמית צריך להיות מצויד בידע רב בתחומים שונים, מהרובד הבסיסי של טרנדים אופנה ואמנות, דרך קוד לבוש והתנהגות במגזרים וביבשות שונות, אופן תפיסת העין לצורה, צבע וחומר ועד מבנה גוף האדם.

זהו ידע מהסוג הנרכש בלימודים עיוניים מעשיים והתנסות בפועל. על מנת להצליח במקצוע הסטיילינג, מעבר לידע נרכש חשוב להיות מצויד ברגישות, יכולת התאמה גבוהה ותקשורת עם הלקוחות עד לנגיעה ברבדים הרגישים להם ביותר כמו אופן תפיסתם את גופם ביחס לתפיסה על ידי האחר.

תפקידו של יועץ התדמית בין היתר לתרגם רגשות או מטרות של לקוח לצבע גזרה וסגנון. במילים אחרות יועץ התדמית צריך לשמוע משפט כמו "לא מתייחסים לדעותיי בעבודה" ולבנות לאותו לקוח מערכת לבוש על טהרת אטיקט עסקי שתוביל אותו ואת הסובבים אותו להתייחס אליו אחרת.

הסטייליסט

בשני המקצועות חשוב להבין מה מטרת הלקוח ולתרגם אותה להצלחה. להבדיל מיועץ התדמית ה"מתקן" ומאדיר מראה וסטייל אישי של לקוח, הסטייליסט צריך להצטייד בעין אומנותית ויד עיצובית ברמה גבוהה יותר עם ידע באומנות ולא רק במגמות האופנה.

תקשורת בין אישית חשובה אבל הרבה פחות. תפקידו לבנות את המראה הכללי שהוא ה"total look" לבוש, איפור, שיער וכהנה. היצירה האמנותית הזו תתועד בעין המצלמה או תצעד על המסלול, כשהכול מוכן מתוזמן ומדוד מראש. ברוב המקרים הצופים יעברו חוויה שתגרום להם לרכוש או להתחבר למוצר.

השמיים הם הגבול והפנטזיה היא הבסיס. שעות העבודה רבות, ברוב המקרים מלוות באיסוף והחזרה של פריטי אופנה . לעיתים הפקות מצולמות במרוחק וימים שלמים אתם מחסירים מהבית זה מקצוע מספק ומאתגר אבל גם הוא, לא מתאים לכל אחד.

שני המקצועות הללו, סטייליסט ויועץ תדמית, יושבים תחת כותרת "סטיילינג" ונפגשים שוב בסיכום… הם פשוט מתאימים למי שיש לו יכולת לצרף הרבה מידע, בעיקר עיצובי, לתמונה כוללת אחת.

זה מקצוע שתמיד, אבל תמיד יש מה ללמוד בו כדי להשתפר ולדייק. באופן מסוים הוא משול בעיני ליועצים בבורסה שצריכים כל בוקר לשאול את עצמם לאן העולם הולך ועם איזה מניות הם יכולים לתרגם הצלחה. אנחנו אנשי האופנה הסטייל והתדמית מתרגמים הצלחה לצבע גזרה וחומר וכן נהנים מכל רגע.

אז למי זה מתאים?

אתם מכירים עצמכם הכי טוב, אם אתם אנשים סקרנים מטבעכם, אתם חולמים לגעת בתחום הזה, יש לכם מה לומר (גם אם בלב) על כל אחד, בעלי חוש אסטטי לסגנון בכלל ולעולם האופנה בפרט, זה לגמרי המקום בשבילכם!

ועוד טיפ: יש קורסים לסטיילינג כמו פטריות אחרי הגשם מה שגורם לתחרות טובה מצד אחד ומהצד השני לבלבול אצל המחפשים מענה ומקום לימודים. למדו במקום בו ילמדו אתכם לחשוב, להתקדם ולהצליח גם בכוחות עצמכם, מקום שייתן לכם כלים ממשיים וכלים לחקור ולדעת גם בעתיד, חפשו וותק של המקום והמרצים בו, הצלחה של בוגרים, כשקישור ישיר לעולם העבודה, אף פעם לא מזיק.

נחזור וניפגש כאן לתת לכם מעט מהדבש של עולם האופנה והסטייל.

בקרוב…כתבה על עונת הקיץ מנקודת המבט מקצועית. מבטיחה שעד הקיץ תדעו בדיוק מה ללבוש.

עוד מאמרים בנושא…

בלוג

סטיילינג – מה זה?

סגנון אישי בלבוש ובמראה החיצוני שלנו יכול להפוך להיות סימן ההיכר שלנו. אם אנחנו לא מרוצים מהסגנון האישי שלנו או שאנחנו לא מבינים בזה אנחנו יכולים לשוכר שירותי סטיילינג אישי שיעזרו לנו לעצב את המראה

קרא עוד »
להתלבש על העסק שלך
בלוג

להתלבש על העסק שלך

פתחת לך עסק? החלטת לצאת בקרירה חדשה או שאת סתם רוצה לרענן את המלתחה העסקית שלך? אורלי מעצבת לך סטייל משרדי והפעם שתי מערכות לבוש לחורף מוצלח בעסקים.

קרא עוד »
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
גלילה לראש העמוד