בין אם תעדיפי לבנות, לשייף או ללכת טבעי, ציפורניים מטופחות יכולות לעשות את ההבדל בין רושם ראשוני מצוין או סתמי.

אורלי שי דגמה את כל השיטות והיא מצביעה בציפורניים. עכשיו הבחירה בידיכן כפות הידיים והציפורניים המעטרות אותן הן הקשר הפיזי הראשון שלך עם הסביבה. את שולחת אותן להכיר, לברך, לאיים וללטף.

ציפורניים ארוכות במידה הנכונה מאריכות ומעדנות את מראה הידיים, יוצרת תחושה של שלמות וכוח ועשויות לחזק את תחושת הביטחון שלך.

כדי לגדל ציפורניים לתפארת מדינת ישראל, (למעט נשים בודדות עם ציפורני פלדה מושלמות) צריך להשקיע בהן זמן וכסף על תכשירים, מחזקים ומעצבים.

ציפורניים מטופחות

ישנן כמה דרכים להגיע לציפורניים מטופחות וארוכות. בדקנו את כולן ולפניכן כל היתרונות והחסרונות של כל אחת מהדרכים.

ציפורניים טבעיות

בריאות ציפורנייך תלויה במספר גורמים: גנטיקה, תזונה נכונה, ניקיון וחשיפה תכופה למצבי לחץ. ניקיון עקבי אצל מניקוריסטית אחת לשבועיים, מעבר לפינוק קוסמטי, שומר על בריאות ציפורנייך. בעלות המקצוע משתמשות במכשירים שיחדרו מתחת לציפורן וינקו טוב יותר את מה שאת לא חולמת שהצלחת לאגור. הן יודעות לטפל בסוגי הציפורניים השונים ולזהות פטריות עוד בתחילת דרכן.

איך עושים את זה?

נקי את הציפורניים היטב. שייפי את קצות הציפורן במשייפי נייר דקים כדי לא לפצוע את קצה הציפורן והימנעי משיוף גס של פני הציפורן. מירחי לק מחזק וחדשי אותו כל מספר ימים. הקפידי על כך: ברגע שקצות ציפורנייך חשופות ללא שכבת המגן ופנים הציפורן עדיין מוגן וקשיח הן ישברו ביתר קלות. השתמשי בכפפות גומי בביצוע עבודות הבית או שלמי לעוזרת (וכדאי שתהיה חוקית…).

את הציפורניים מומלץ לצבוע רק כשיש לך זמן וסבלנות לייבשן. קחי בחשבון שכל שיכבה שתוסיפי תעכב את תהליך הייבוש. שימוש בלקים ואצטון משאיר גוון כהה על הציפורן – אם את אוהבת ציפורניים צבועות מירחי שכבה ראשונה של לק שקוף שיגן על הציפורניים מחדירת הצבע ולאחר שהתייבש צבעי אותן בשלל צבעי הקשת.

טיפ מניסיון אישי: מריחת "יוד לבן" מחזקת את הציפורן. את היוד ניתן לרכוש בבתי המרקחת, שם מכינים אותו מראש עבורך. לא ממש זול אבל שווה.

הדבקת ציפורניים

על ידי ציפורני פלסטיק זמניות את יכולה להציג יד מטופחת לאירוע. הדבקת הציפורניים נעשית בתהליך מהיר בעזרת דבק מיוחד והן משמשות כפתרון מושלם לזמן קצר. ניתן לרכוש אותן בכל בית מרקחת.

איך עושים את זה?

נקי היטב את הציפורניים, יבשי אותן והימנעי ממריחת קרם זמן קצר לפני ההדבקה. הציפורנים הפלסטיות מגיעות בעובי, אורך וזוויות שונות (נשריות, שטוחות, צרות ורחבות). אחרי שהן מודבקות על הציפורן הטבעית שלך ומוצמדות אל מתחת לעור בבסיס הציפורן, התאימי אותן למבנה ציפורנייך ולאורך הרצוי על ידי שיוף בפצירה. אני ממליצה להימנע  מציפורניים צבעוניות משום שהן בעלות מראה פלסטי לא טבעי (אלא אם כן זה המראה שאת מחפשת). במקום זה מומלץ לקנות ציפורניים שקופות ולמרוח עליהן לק בסוף הטיפול להשלמת המראה. כדי לא להישאר עם תשע ציפורניים מושלמות ואחת שמטיילת בכוס היין של הדייט שלך, מומלץ להיעזר באיש מקצוע.

למה כדאי לשים לב:

זהירות! לא להדביק את הציפורניים בדבק שלוש שניות. שפופרת הדבק הקטנה שמצורפת לציפורני הפלסטיק מזכירה מאוד את זו של דבק המגע, אבל הם לא עשויים מאותם מרכיבים. דבק שלוש שניות חודר את הציפורן ואחראי לנזקים בלתי הפיכים, במיוחד בשימוש חוזר. כמו כן כדאי לשים לב: הציפורן אינה אטומה בשל שיטת ההדבקה וזה פותח פתח לפטריות וזיהומים.

ציפוי ובניית ציפורניים

תהליך הציפוי ובניית ציפורניים נחלק לשניים: בנייה וציפוי בחומרים מפלסטיק (סינתטיים), או בנייה וציפוי בחומרים הבנויים על בסיס חומרים טבעיים, גמישים ומזינים, ללא שיוף פני הציפורן הטבעית שלך.

בניה וציפוי בחומרים אקריליים (פלסטיק)

ציפוי והארכת ציפורניים על ידי חומרים אקריליים (פלסטיק) נעשים במספר אופנים: מריחת חומר אקרילי, טבילה באקריל או מריחת ג'ל אקרילי. בכל השיטות יש לשייף ראשית את הציפורן הטבעית שלך כדי לקבע את החומר. ניתן לביצוע בכל סלון לבניית ציפורניים, רצוי מאוד אצל מעצבת בעלת תעודה.

איך עושים את זה? 

השיטה הפופולרית ביותר היא מריחת חומר אקריל ועיצובו בשיוף. קוצצים את שאריות הציפורניים שלך ומוסיפים הארכה מפלסטיק לציפורן הטבעית שלך. מדי שלושה שבועות ממלאים את הפער שנוצר בחומר אקרילי. כשהציפורן גדלה מנקים את שאריות הפלסטיק וכל מה שנותר הוא להמשיך ולצפות את הציפורן הטבעית שלך בחומר האקרילי. הטיפול הראשון אורך כשעתיים והמילוי כ-45 דקות.

למה כדאי לשים לב?

היתרונות: לק נשאר על הציפורניים הבנויות לאורך זמן וכמעט לא מתקלף.
החסרונות: גמישותה הטבעית של הציפורן נעלמת, ניתן להסיר לקים אך ורק במסיר לק ללא אצטון ועם הזמן נוצרים פערים בין הקצה החיצוני של הציפורן וחומר המילוי. אלה גורמים לכך שהמקום מתמלא לכלוך שרק המעצב יכול לנקות. כמו כן, הציפורניים הללו מחייבות תחזוקה שוטפת פעם בשלושה שבועות למילוי החסר.

בנייה וציפוי בחומרים על בסיס טבעי 

שיטת "ביו סקלפצ'ר" היא שיטת טיפולית המתמחה בטיפול בציפורניים פגומות או חלשות על בסיס חומרים טבעיים. הטיפול נעשה ללא פגיעה במרקם הציפורן הטבעית או שימוש בחומרים כימיים. את הציפורן הטבעית שלך מצפים בחומר שתפקידו לטפל בבריאות הציפורן ולשמש כבנייה, הארכה וציפוי חזק של הציפורן הטבעית. למרות זאת עדיין נשמרת גמישות קלה בציפורן והסיכוי לשבר קטן באופן משמעותי. שיטה זו ניתן לבצע אצל טכנאיות ציפורניים מורשות בלבד בעלות תעודת הכשרה.

אז איך עושים את זה? 

ציפוי הציפורן: הטיפול מתחיל בניקיון וחיטוי הציפורן וטיפול טבעי ומזין לעור מסביב לציפורן. בשלב השני מורחים חומר שדומה ללק שקוף על הציפורן. מיבשים תחת אור אולטרה סגול במשך 2 דקות. כשיש ציפורן חלשה חוזרים על הפעולה שלוש פעמים. מדי שלושה שבועות את מוזמנת להוסיף חומר לבסיס ציפורן. 

הארכת ציפורניים: אל קצה הציפורן מוסיפים חומר טבעי ומפסלים אותו לאחר שהתקשה תחת אור אולטרה סגול. את מקבלת ציפורן ארוכה ללא הדבקה ושיוף. משך הטיפול, כולל עיסוי הציפורן והטיפול המקדים, כ-45 דקות.

למה כדאי לשים לב?

הסרת לקים אך ורק במסיר לק ללא אצטון, בתום שבועיים מיום הטיפול הראשון יש לחזור אל מעצבת הציפורניים לבדוק האם החומר לא התרומם ממקומו .השיטה מחייבת תחזקה שוטפת של פעם בשלושה שבועות למילוי החסר. בהמשך ניתן לרכוש ערכה לתחזוקה ביתית ולצמצם את היקף ביקורייך בסלון הציפורניים.

עוד מאמרים בנושא…

אופנה

שמלות או לא להיות

השמלה ממשיכה לככב במדורי האופנה כפריט חובה גם בקיץ הזה. איך לבחור את השמלה הנכונה למצב הרוח ולסטייל שאנחנו רוצות לשדר, איך לפלפל אותה בגוונים ובדפוס אופנתי.

קרא עוד »
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
גלילה לראש העמוד