מספרה – מכון כושר לשיער

מה גורם לנו הנשים, להוציא מאות שקלים ושעות של בילוי במספרה? ולמה גברים עושים את זה בחמש דקות? מה החידושים בעיצוב השיער לנשים ואיזו תספורת תהפוך אותך לגבר שבגברים? סקירה של מצב מכוני הכושר לשיער

יום שישי, שמש נעימה ואני בדרך אל הספר שלי לשרוף כמה שעות. צמד המילים "הספר שלי" מסביר את הרגישות שלי, ולא רק שלי, לקוסם הגדול. מערכת היחסים שלי עם הספר מאד הדוקה, מבחינתי להחליף ספר זו הבגידה האולטימטיבית, והרי אנחנו לא בוגדות, גברים עושים את זה.

מה שנגמר אצל גבר בשפריץ מים (מבקבוקי הספריי לצמחים) וכיסוח בעזרת מכונה, הופך אצלי לבילוי של שעות בארץ ההפתעות –   ממש מכון כושר לשיער. המספרה שלכם – גברים, היא בדרך כלל חנות קטנה ופונקציונאלית, שאם באמת השקיעו בכם, אתם יוצאים תוך רבע שעה וכמעט אף פעם אין תור.

יש את אלה שנוסעות לעיר אחרת (שם תמיד ירוק יותר), לא לפני שקבעו תור כדי לחכות שם בתור עוד דקות ארוכות. כדי שלא נאבד סבלנות ארגנו לנו במספרה עסקת חבילה, יש שם הכל: עיתונים, קפה, עוגיות, מוצרי טיפוח, תכשיטים, פדיקוריסטית, מעצבת גבות, חברות חדשות וסיפורים מעניינים – ממלכה של ממש. הכל רק שלא נשים לב שחצי מהחיים שלנו אנחנו מחכות בתור. וכמו בכל ממלכה, גם פה יש מלך, המלך הוא הספר הראשי, על שמו קרויה המספרה. כן, זה אותו אחד שלפני שנתיים היה מוכן להישאר ביום שישי אחרי ארבע במיוחד בשבילך, זה שהיה מספר אותך במשך 20 דקות ובודק מיליון פעם אם החמצון לא עצבני מדי.

היום הוא אומר לך שלום כשאת נכנסת. מילי חופפת לך, צילי שהיא ליצן החצר, שואלת אותך בקול מתוק "רוצה קפה מאמי" ודואגת לקדם את העלילה אחרי שסיימת את עיתון הנשים השלישי כשהיא אומרת בקול מתוק "גילי תמרחי לה צבע". פתאום את מגלה שזו לימינך הוזמנה באותה שעה כמוך, הגבר שכרגע נכנס משתחל, הרי זה רק שנייה לא חראם? ואז את מוזמנת להתיישב בכס המלכות, במקרה הטוב הכוכב הראשי מספר אותך ולא העוזר של עוזר החופף, שלוש דקות ואת כבר שוב בחפיפה אצל מילי ומומו מייבש לך את השיער. על כל הלונה פארק הזה את משלמת, לא רק בזמן. ואת, את לא עוזבת את הספר שלך.

באותו יום שישי הייתי בדרכי אל הספר שלי, אבי ביטון, כדי לקבל מעט חידושים בשביל הטור השבועי שלי., למרות שהוא טיפל בכוכבניות כמו אורלי וינרמן, הוא עדיין לא מקולקל. זמן זה זמן, ויחס זה יחס, בזמן שאני יושבת עם עיסת צבע על הראש אני מתחקרת אותו ומביאה לכם את החידושים בתחום השיער: טיפים שיעשו לנו את השיער יפה, אופנתי ובריא יותר.

מה אופנתי?
התספורת האופנתית לנשים היא שיער ארוך ומדורג בגסות עם הרבה שפיצים וחיתוכים. זיכרו כי דירוג באזורי הלחיים טוב לבעלות פנים צרים וארוכים כי הוא מוסיף נפח, ולהפך. מחיר תספורת נע בין 80 עד 350 שקל. כן, כן! זה תלוי בשם וגם בפוזה ולא כמו באיטליה, זה כולל פן, ג'ל ו"איזה מהמם זה לך". אני מודה שכשהייתי קצוצה נהגתי להסתפר אצל וונדה קרן ( 350 שקל), היא מספרת מדהים ויש לה אחלה לונה פארק. אבל אני מעדיפה לשלם משכנתא על בית ולא על קוצים.

גברים
לגברים אבי ביטון ממליץ על תספורות קצוצות עורף או לחלופין קצוץ בצדדים ומלא יותר למעלה למי שיש. לבעלי פנים מלאים הייתי משאירה מעט נפח בקודקוד כדי להאריך מעט את מראה הפנים ובכך לגרום לו להראות מעט צר יותר. גברים רק תזכרו שבכסף שאתם משאירים אצל הספר שלכם, אנחנו לא מספרות את הפוני.

צבע או חמצון?
ברור שעדיף צבע טבעי אבל כשאין, רצוי לצבוע ללא חמצון. בכל זאת, "בלונדיניות נהנות יותר" ואיך אפשר בלי בלונד? בקשי מהספר שלך לצבוע רק שורשים כדי לא להרוס את השיער, וגם כדאי להשתמש במסכה שתעניק לשיער תחושת רכות. מניסיוני הכואב, אם את בעלת שיער כהה ורוצה שיער בריא ורך, החמצון המאסיבי ייחרב לך אותו, פשוט תפסיקי לחמצן.

הכי אופנתי זה שיער כהה עם פסי חמצון עבים שנקראים פנלים. טיפ חשוב: לא לצבוע לפני מחזור. נכון שאנחנו צריכות פינוק תמיד לפני או בזמן, אבל השיער שלנו גדל פלאים בזמן המחזור, ואחרי יומיים כבר יהיו לך שורשים.

פן
מכירה את הסיטואציה שבה כשעושים לך פן את צופה בשיער שלך מתאדה לשמיים בעננה סמיכה? זה אומר שלא שטפו אותו טוב. אסור לעשות פן על שיער לא נקי או משומן בכל לחות שהיא, זה יגרום לשיער להישרף ולהתייבש וכמו שאתם יודעים – מה שמתייבש נופל ומת. שיער חלק מצר לנו את מראה הפנים ונראה מצוין על בעלי ראש גדול. ראו את השינוי של שלי יחימוביץ: רעמת התלתלים ניפחה לה את הראש שממילא היה גדול ביחס לגוף שלה, והפן פשוט עשה לה "דיאטה".

החלקות
יש חידוש – החלקת "קליאופטרה" – החלקה בחומרים טבעיים שאינם גורמים נזק כימי לשיער. ההחלקה הזאת מתאימה רק לבעלות שיער שחור: מורחים את הצבע על השיער לשמונה שעות ואחרי כמה טיפולים הוא מחליק את השיער. חשוב לציין: אחרי ההחלקה אסור לעשות שום פעולה כימית כמו צבע או גוונים.

נשירה
נגרמת מטיפול כימי לא נכון ובעיקר כתוצאה מבעיות פנימיות כמו חוסר ויטמינים, דיאטות לא מאוזנת, לידות, תקופות לחץ ודיכאון. בקיצור אם אתם בדיכאון מזה שנושר לכם השיער תרגיעו ומהר. ניתן לטפל בזה על ידי איזון הויטמינים בגוף.

כלות
טיפ אחרון לכבודכן – מלכות הקיץ – כל עוגות הקצפת נגמרו. חלק או גלי ארוך ובתולי ונקי אין, מגדלי בבל אאוט. היום התספורות פשוטות יותר ולכן קשה לי להבין את המחיר שנע בין 800 ל- 1500 שקל, בלי איפור צבע או פסים. לא יותר קל להתיישב אצל ספר ולהגיד לו שיש לך ארוחת ערב חגיגית ואת רוצה להראות כמו "כלת האירוע"? תאמיני לי שלא תעברי את ה-300 שקל.

עוד מאמרים בנושא…

להתלבש על העסק שלך
בלוג

להתלבש על העסק שלך

פתחת לך עסק? החלטת לצאת בקרירה חדשה או שאת סתם רוצה לרענן את המלתחה העסקית שלך? אורלי מעצבת לך סטייל משרדי והפעם שתי מערכות לבוש לחורף מוצלח בעסקים.

קרא עוד »
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
גלילה לראש העמוד