סיפורי בדים-חלק ב': אריג או סריג

סיפור בהמשכים… בכתבה הקודמת סיפורי בדים-חלק א': טבעי או סינטטי דיברנו על תכונות החומרים השונים ואיך הן משפיעות.

הפעם אורלי שי מבדילה בין אריגים לסריגים וחושפת את כל הסודות לאיזון הגוף בעזרת שימוש נכון בעובי ובסגנון נפילת הבגד.

מה משמין מה מרזה ומה מנפח לך את החזה.

אני זוכרת אותי תלמידה במגמת אופנה בשנק"ר קוראת מאמרי אופנה בשקיקה .תמיד דיברו על גזרות אמפייר, פרינסס A ומה לא. מעט מאד אם בכלל הסבירו לנו איך אופן הכנת הבדים משפיע על הצללית החדשה שאני מציירת עבורי בעזרת הביגוד. לדוגמה, חצאית בגזרת A יכולה להרחיב את ירכיי באופן בהמי לחלוטין או להצר אותם כלא היו, החוכמה היא מאילו בדים תפורה החצאית. לא אם הם טבעיים או סינטטיים, אלא יותר מה משקל הבד והאם הוא סרוג, אני לא רוצה לבלבל אותך יותר מידי ואעשה את זה מאד פשוט: ההבדל הגדול בין אריג לסריג.

אריגה-שתי וערב

ישנן מספר צורות לאריגת שתי וערב, הנפוצה והמוכרת ביותר היא אחד לאחד: חוט אחד נשזר לרוחב ומיד מניחים חוט נוסף לאורך, כך מצופפים חוטים זה בשילוב זה ויוצרים אריג.

ישנן צורות אריגה נוספות, כמו רוב הג"ינסים שלנו -שעל כל שלושה חוטי רוחב שוזרים חוט אורך אחד ולכן אם תסתכלו מקרוב יש תחושה של פסים אלכסונים במרקם הבד. חומר, צפיפות ודרך האריגה משפיעים על חוזק הבד וגמישותו.

איך אריגה משפיע על הפריטים: פריטים ארוגים אינם נמתחים, אלא אם כן משולבים בהם סיבים נמתחים (ליקרה, אלסטין) או שנתפרו כשהבד מונח באלכסון אז יש מתיחה קטנה ומוגבלת. הם עמידים יותר (תלוי גם בחומר מהם נארגו) ונפילתם ישרה ונוקשה יותר מסריגים.

פריטים לדוגמא: חולצות משרדיות מכופתרות, מכנסי דגמך או ג"ינס, מפות, סדינים, ז"קטים.

אז מה לעשות עם כל הידע הזה?
מחליקי שומנים: יציבות האריג מונעת ממנו להימרח על כל כפל שומן בעור ולכן יוצר אשליה של צללית גוף חלקה, בחרו בפרטי לבוש המעוצבים משתי שכבות של אריגים הגזורים על פי מבנה הגוף (פרינסס) והחלקת הצללית מובטחת.

אריגים נמתחים: רוב פריטי הלבוש והטקסטיל הארוגים נראים יציבים ואינם נמתחים. אם יש לך חולצה משרדית שנמתחת או מכנסי ג"ינס שכאלה, או שהם סרוגים או שקרוב לוודאי משולב בהם סיב אלסטי שנמתח ( לייקרה) .לא לכבסם בחום מים גבוה ולא לייבשם בשמש או במייבש על אויר חם.

כתפיים ישרות, ידיים ארוכות ורזות: בגלל יציבותם, בחירה בפרטי לבוש ארוגים יכולה לעזור לכם ליצור אשליה של כתפיים וידיים ישרות בלי תוספת כריות הראש השרוול. חשוב לבחור במידת חולצה בה הכתפיים מונחות במקומן, מחד לא שמוטות מעבר לכתף ומאידך לא קטנות מידי. קו ראש השרוול צריך להתחיל בדיוק היכן שמתחילה נפילת הבד. פרטי לבוש שכאלה יחליקו כתפיים שמוטות ויישרו ידיים דשנות שרוחבן עולה על רוחב הכתף.

עוד תגדילו לעשות אם תבחרו בחולצות ה כל כך אופנתיות היום, אלה שבראש השרוול יש כיווצי בד– אריג מכווץ לעולם יעמוד נפוח וירחיב את הכתפיים (מכאן יציר את מראה הירכיים).

בטן או חזה תפוחים: אריגים עם כיווצים או מתפרים פתוחים מייצרים תחושה של נפח, גם אם אין מתחתם נפח וזהו נשים יקרות, פתרון מצוין לנפח את מראה החזה שלכן בחולצת אריג . אבל וזה אבל גדול…מכנסיים עם "פנסים" ועודף בד באזור המותן יצירו לכם צללית של בטן תפוחה.

הצרת הירכיים: מכנסיים ארוגים בבדים בעלי נפילה כבדה. רצוי אפילו אריגים המשולבים בסיבי הליקר (סיב כבד ) הגזורים בגזרת מכנס ישרה (לא ביקיני נצמד, לא A שנפתח כרגלי פיל בשולי המכנסיים, אלא גזרה ישרה מה"אוזניים" שהם הירכיים כלפי מטה, יצרו את את צללית הירכיים ויאריכו את מראה הרגליים.

סריגה

אני אתחיל הפעם מהסוף. רוב פריטי הלבוש שלנו סרוגים! כן כן … גרביים טרנינגים, חולצות ה T שירט הידועות, גופיות,גופיות סבא, גרביונים, שמלות ומה לא.. סריגה בנויה לולאות המחוברת זו לזו בשרשרת והנפוצה והמוכרת ביותר היא ימין על שמאל בדיוק כמו הסוודר שסרגה לכן סבתא.

עובי המסרגות ועובי החוט מהן נסרג הבד הם משפיעים על מרקמן ומכאן כל התחתונים שלנו הם סריגים הנסרגים מסיבי בד עדינים ומסרגות זעירות .

איך הסריגה משפיע על הפריטים: פריטים סרוגים ימתחו גם אם אפילו אין בהם סבי ליקרה, משום שהם בנויים לולאות ולולאה יכולה להימתח בעיקר לרוחב., רוב הסריגים עדינים ודקים יותר מאריגים (תלוי גם בחומר מהם נארגו) ונפילתם כבדה וזורמת כמים

אז מה לעשות עם כל הידע הזה?

הצרת היקפים: אתם יכולים להשתמש בסריגים כבמחוכים עדינים ולא מאולצים מידי. גופיות שריג המשולבות ליקרה ימתחו על הגוף ויחליקו את צלליתו. ככל שיש יותר ליקרה בבגד והוא עבה יותר כך ההחלקה תהיה טובה יותר. חשוב לזכור- פה לא סיימנו.

על הבסיס החדש ש"הנדסנו לנו" רצוי להוסיף עליונית ארוגה או סרוגה. את אותו תרגיל אפשר לבצע עם גרבי ניילון מחטבים ועליהם שמלה, חצאית או מכנסיים. סריג דק על סריג דק יצירו את היקפי הגוף טוב יותר מאשר סריג אחד עבה וצפוף. לדוגמא: גרביונים (בצבע גוף) ועליהם זוג גרביונים נוסף (בכל צבע ) יעצבו את הגוף ויחטבו אותו טוב יותר מגרבונים מחטבים.

ככל שיש יותר ליקרה, הדחיסה תהיה חזקה יותר ושוב נשים יקרות אם תגזימו בדחיסה ה"עודפים" יחפשו מקום ממנו יוכלו להתפרץ לאוויר העולם.
מה המידה שלי? אנשים בעלי מידות דומות יכולים ללבוש את אותו בגד סרוג בגלל גמישותם. זה מצוין ליצרנים אבל לא לכל אחד מאיתנו. שימו לב, אם הסריג איננו בסיס או הלבשה תחתונה, חשוב שיזרום עם תווי הגוף ולא ימרח עליהם כעומד להתפקע , נו טוב חוץ מהמחוטבים בייננו שרוצים להשוויץ בנתוני הגוף המרשימים שלהם.

ידיים שמנות: אני אסכם את ההליכה בסריגים צמודי כתפיים לידיים בשרניות עד שמנות עם כתפיים שמוטות ב…לא לא לא!!!

לסיכום אריגים לא נמתחים, אלא אם כן משולב בהם מראש חוט ליקרה. ולכן אתם לא יכולים להשחיל את הראש מעבר לחולצה המשרדית כשהיא מכופתרת… לעומתה, חולצת סריג הכי פשוטה שאפילו אינה משולבת בסיבי ליקרה עם מעט מאמץ הראש יכנס. לולאות הסריג יתרחבו,בעוד שלחוטי האריג אין לאן להתרחב אלא רק להיקרע.

לכתבה: סיפורי בדים חלק א'

עוד מאמרים בנושא…

בלוג

סטיילינג – מה זה?

סגנון אישי בלבוש ובמראה החיצוני שלנו יכול להפוך להיות סימן ההיכר שלנו. אם אנחנו לא מרוצים מהסגנון האישי שלנו או שאנחנו לא מבינים בזה אנחנו יכולים לשוכר שירותי סטיילינג אישי שיעזרו לנו לעצב את המראה

קרא עוד »
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
גלילה לראש העמוד