אורלי שי מסבירה מדוע התאמת צבע על פי שיטת צבעים חמים או קרים היא בלוף אחד גדול, למה צבעים שעושים לנו טוב לנפש לא תמיד עושים לנו טוב למראה

, אך להדגיש את גוון העיניים ואיך בכל זאת תדעו איזה צבע משפר את המראה שלכם.

כל הכלים להתאמת צבעים אישית… בהצלחה.

אני זוכרת איך לפני יותר משתים עשרה שנים לימדתי סטיילינג, עוד במרכז היופי מולה סנטר (למי שזוכר) למרות כל הכישרון, טפו טפו… הייתי נתקעת מדי פעם בחוסר בטחון כשהדבר נגע להתאמת צבעים, מה הצבע הנכון המתאים ביותר ללקוחה שלי. השיטה היחידה שכל יועצות התדמית נשענו עליה וחלק גדול נשען עליה גם היום נקראת צבעי חורף וקיץ או צבעים כהים ובהירים.

כמו כולן גם אני הייתי מניחה סביב צוואר הלקוחה שלי שלל בדים בצבעים, עד למציאת הצבע ש"נראה לכולנו" הצבע הנכון.והלקוחה שלי הייתה יוצאת עם שניים שלושה צבעים מהודקים לפיסת קרטון.

מה קורה בחילופי עונות כשהעור שלנו משנה את גווניו? שינוי צבע בשיער? מה קורה כשנכנסים צבעים חדשים לאופנה? הלקוחה שלך תלויה בך בכל עונה. התסכול הזה שאת לא באמת נותנת ללקוחה שלך כלים להמשיך בלעדייך למרות שהיא שילמה במיטב כספה, גרם לי לחפש תשובה שתתבסס על נתונים מתוך שיטה. מעבר ללימודים המקדמים שלי באומנות אופנה ועיצוב הקדשתי באופן פרטי ארבע שנים נוספות של לימודי צבע ,התנסות ומחקר, עם השנים פיתחתי שיטה המעניקה תשובות וכלים לאבחון והתאמת צבעים והנה התוצאות לפניכם.

למה לא צבעי חורף קיץ?

הטעות בשיטת צבעי החורף והקיץ שהיא מבוססת רק על גוונים, גוונים כהים או בהירים, ולא על צבעי בסיס מהם מורכבים צבעי העור, העיניים והשיער שלנו. בכל לימודי אמנות נושא התאמת הצבעים בנוי על צבעים משלימים ומנוגדים.

כשנכחתי באחת ההרצאות של יועצת סטייל כמותי, היא העמידה גברת בעלת עודף פיגמנט אדום, שהחל בשיער צבוע אדום, לחיים אדומות שהתפשטו באודם עז עד בית החזה. הייתה תחושה שהגברת דקה לפני פיצוץ (היא מן הסתם נרדמה יום קודם בשמש זה הכול). הסטייליסטית פסקה בלי הרבה הסברים "את צבעי חורף!". צבעי חורף הם הכהים יותר (בורדו, אפור, כחול כהה), וצבעי הקיץ הם הבהירים יותר (ורוד בייבי, תכלת, צהוב לימון).

על פי השיטה הזו ורוד בהיר (אדום עם הרבה לבן) ייכלל כצבע קיץ, ובורדו (אדום בתוספת גוון שחור) יהפוך לצבע חורפי למהדרין. תסכימו איתי שבלי להבין הרבה, לגברת עגבנייה, שסבלה מעודף אדמומיות, לא יתאים שום אדום חורפי או קיצי, הם רק יאדירו ויחזקו את האדמומיות.

כולנו החוורנו כשהוצמדה לאדמונית פיסת בד אדומה, ברגישות ובמהירות החליפה הסטייליסטית את הבד הצבעוני לבא אחריו בלי הרבה הסברים, כי פשוט לא היו לה, מה שכן היה לה זה עין טובה שאמרה לה שמשהו כאן לא עובד.

אז איך עושים את זה

כדי להתאים צבע באופן נכון יש לקחת כמה דברים בחשבון:

  1. למי מתאימים את הצבע. כשבאה אליי לקוחה סולידית, כזו שמשתדלת לשדר אצילות וחשיבות מאופקת, גם אם הפוקסיה (ורוד חזק) הוא צבע אופנתי ופשוט מדהים עליה, אני ארסן את עצמי ואתאים לה צבעים מאופקים יותר או אשתמש במינון מצומצם.
  2. זיהוי הצבעים הקיימים בחלקי גופי.
  3. בדיקת בהירות/כהות גוון העור. בדרך כלל לבעלי גוון עור כהה הרוצים להבדיל ו"להקפיץ" את הגוון הכהה, יחמיאו בגדים בגוון בהיר יותר ולהיפך. שחור ולבן הם גוונים ולא צבעים לכן כשהם טהורים הם בדרך כלל מתאימים לכולם.

ישנם שלושה צבעי בסיס: צהוב,אדום וכחול, ערבבו שני צבעים מתוכם זה בזה והצבע שיצא לכם יהיה הצבע הנגדי של הצבע השלישי שלא עורבב לדוגמא:
ערבוב צהוב בכחול יצור את הגוון ירוק. מכאן שירוק הוא הצבע הנגדי של אדום.

איך מתי ואיפה
ישנם שלושה אופנים שבהם משתמשים בצבע:

ככיסוי: יש לך שקיות כחולות מתחת לעיניים? השתמשי במיק-אפ כתום ,הרי כתום הוא ערוב של שני צבעי הבסיס אדום וצהוב מכאן שהצבע הנגדי שלו הוא כחול.

תחימה: אחת הטעויות הנפוצות אצל בעלות עיניים כחולות היא איפור כחול . מעבר לעובדה שהוא יוצר מראה לא טבעי, יש תחושה כאילו הקרנית הכחולה נשפכה ונמרחה סביב בסיס העין. כדי להבדיל צבע אני אתחום אותו בגוון הנגדי שלו כתום או צבעים מעורבים בכתום. מכאן בחירת מסגרת משקפיים לבעלי עניים כחולות שיש בה את הצבע הכתום תדגיש יותר את גוון העיניים הכחול ותקפיץ אותו למראה.

האדרה או החסרה: אם את רוצה לטשטש חצ"קונים אדומים בחרי בחולצה ירוקה, רוצה להדגיש שפתיים אדומות בחרי בחולצה אדומה. אם את רוצה לטשטש חצ"קונים אדומים בחרי בחולצה ירוקה,

שימו לב הצבע החום נמצא בדיוק באמצע כל הצבעים מכאן הכול מתאים לו ולכן עיניים חומות נראות מצוין בכל גוון. באמנות כחול הוא צבעו המשלים של החום ומכאן קו עדין של כחול בעין יקפיץ צבע עיניים בחום יפיפה.

בחירת מיק-אף יש הטוענים שגוון המיק-אפ שלך אמור לטשטש את הגוון הטבעי (עור צהבהב מיק אפ על בסיס ורוד) זה נכון רק במידה ואת מכוסה טוב בכל חלקי הגוף החשופים, אחרת ה"כיסוי" יבלוט. אני מעדיפה להשתמש בגוון הטבעי במינימום חומר למראה טבעי ולא מוגזם.

לסיכום: הדבר המסובך יותר הוא לדעת לזהות מאילו גוונים מורכב העור שלך כדי לדעת את ההתאמה הנכונה. אם קשה לכם יעוץ נכון אפילו מחברה ש"יש לה את זה" יעשו את העבודה.

בקיצור, ניסוי וטעייה יוכיחו לכם בקלות. את התאמת הצבעים חשוב לבדוק מול מראה. הדרך הטובה ביותר לבחון מה מתאים היא ללבוש חולצת T שירט בצבע אחיד שתתן לכם אינדיקציה לגבי הצבע הטוב ביותר. כשמבינים שיש שיטה אז קל לשאול את השאלות הנכונות ולהימנע מראש ממדידת פריטי לבוש שלא מחמיאים לנו או מציאת דרך תיקון כמו הוספת אבזרים צבעוניים. וזכרו יש מיליוני גוונים שהם תוצאה ל עירוב צבעים בכמויות שונות, אל תתביישו לשבת עם הילדים או האחיינים שלכם כשהם מערבבים צבעי גואש התמורה וההבנה שלכם בצבע תגדל עשרות מונים בהצלחה.

עוד מאמרים בנושא…

אופנה

שמלות או לא להיות

השמלה ממשיכה לככב במדורי האופנה כפריט חובה גם בקיץ הזה. איך לבחור את השמלה הנכונה למצב הרוח ולסטייל שאנחנו רוצות לשדר, איך לפלפל אותה בגוונים ובדפוס אופנתי.

קרא עוד »
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
גלילה לראש העמוד