אחת הקלישאות הגדולות של העולם הרומנטי (וגם אחת הנכונות שבהן), היא שגברים מעדיפים נשים עם חזה שופע, מוצק והכי חשוב – עומד.

זכותם כמובן להעדיף מה שהם רוצים, אבל המציאות, מה לעשות, היא כזו שחזה שופע, מוצק ועומד יש לנו בערך למשך שנתיים מרגע שהוא התמקם על גופינו ולפני שחוקי הגרביטציה עשו את שלהם. לגברים, כדי שתבינו טוב יותר, הנה דוגמה מעולמכם: רק כדורגל חדש דנדש ומנופח בלחץ הוא מתוח, עגול ומלא.

בתקופה האחרונה מתבצעים בארץ יותר ויותר ניתוחים לעיצוב ומילוי החזה, שבעצם מחדירים את החזייה לתוך השדיים. נדמה שלעתים נשים בארץ, לפעמים אפילו נערות בגיל תיכון, ממהרות לחתוך את גופן לפני שהן בכלל בודקות אפשרויות אחרות, כמו למשל עיצוב החזה באמצעות חזייה נכונה.

נכון, כאשר החזייה יורדת, האמת נחשפת, ויש גברים שנוהגים להתלונן שכל עניין איסוף ועיצוב החזה, הוא תרמית אחת גדולה. אבל רבעק, 99.99% מהאנשים שנפגוש בחיים לא יראו אותנו עירומות, ואלה שכן, רואים גם את הנפש שלנו בעירומה. אם הם לא יאהבו אותנו כמו שאנחנו, שיחפשו מישהי אחרת. אז מה בכל זאת ניתן לעשות כדי להשיג חזה יפה, עד כמה שזה אפשרי, באמצעות ביגוד נכון? הנה כמה עצות לבחירת חזייה מתאימה, לפי צו האופנה. לא בשבילם, בשבילנו.

קצת היסטוריה

החזייה החלה את דרכה ב- 1893 בזכות מרי טוסק שיצרה את "תומך החזה" אשר נראה כשני כיסים מחוברים לכתפיות ונשרכים ע"י קרסים. ב-1913 אשת החברה מרי ג"אקובס יצרה חזיה משתי ממחטות בד. למרבה האירוניה, את הכסף הגדול מההמצאה הנשית הזו עשו דווקא גברים. האחים וורנר קנו את הפטנט ב-1,500 דולר בלבד.

מי שבעצם "שידרג" אותנו למראה הפוש-אפ חסר ההיגיון היה לא אחר מאשר המיליארדר התימהוני האוורד יוז, אשר השתמש בידיעותיו בהנדסה אווירונאוטית ועיצב לשחקנית ג"יין ראסל חזיית פוש-אפ שדחפה את החזה שלה לפרונט וחשפה אותו. ההמצאה הפכה אותה למפורסמת ואותנו לבנות ערובה.

יש תיאוריות שונות בנוגע לשאלה מה נחשב כיום ל"חזה אידיאלי", אבל לפי כמות ניתוחי החזה שהפכו לדבר שבשגרה, עושה רושם כי מיקום וצורת החזה האידיאלי הם אלו:

א. חזה מעוגל ומדושן – להבדיל משפיצי שהיה האידיאל בשנות 1950 או לחלופין שטוח לחלוטין בשנות 1920.

ב. חזה מורם – מיקומה של הפטמה הוא זה שקובע אם חזה נראה נופל ופוזל או מורם וערני.
הגובה האידיאלי הוא בגובה של החזה הנערי והקטן עוד טרם צמיחתו המלאה.

ג. חזה קרוב – משמע כינוס החזה במרכז וגם כאן מיקומה של הפטמה חשוב.

תווית המידה בחזיות כוללת שני פרמטרים, מספר ולצדו אות. המספר מציין את היקף בית החזה והאות מציינת את תכולת החזה עצמו בלעז – cup, הגדלים הנפוצים הם מקטן – cup A, עד גדול – cup D.
כמובן שיש גם triple A (קטן מאוד) או מצד שני ניתן גם למצוא חזיות בגדלים E, F, ואפילו G, דבר שהוא נדיר ובעיקר נובע מניתוחים להגדלת החזה.

חשוב לזכור שמראה החזה הוא יחסי לכל מבנה וגודל הגוף, כך שנשים שהחזה שלהן נראה שונה בגודלו יכולות ללבוש את אותה מידת חזייה. שלא יבלבלו אותך האותיות, בחרי מידת cup שתכיל את החזה כולו ולא תיצור הרים וגבעות מיותרים, גם אם המידה לא נשמעת לך סקסית במיוחד.

ראשית החליטי אם את רוצה ללכת עם חזייה או בלי. אני מופתעת כל פעם מחדש מנשים ש"כאילו" לובשות חזייה. בדרך כלל אלו רצועות בד חסרות אלסטיות היושבות ברפיון ומשמשות כרעיון בלבד. גם אם יש לך חזה קטן, אין מנוס, את תרגישי את קיומה של החזייה! חזייה בלתי מורגשת לבעלות חזה יש רק באגדות.

נשים רבות קונות חזיות יפהפיות, משופעות תחרה וגיפור (תחרה עבה במיוחד). היות ואנו לובשות לרוב חולצות דקות וצמודות, החזייה וקווי החיתוך שלה בולטים בהן מאוד. לכן חוק מספר אחד, עוד לפני שיצאת מהבית, הוא להגיע למדידה עם חולצת לייקרה צמודה ודקה. אחרי כל מדידה, אל תתעצלי, לבשי אותה ובדקי האם החזה נראה לשביעות רצונך.

התאימי קודם כל את היקף החזייה. היקף נכון הוא המדד הראשון ואחד החשובים ביותר בבחירת חזייה. הוא אמור להיות יציב וצמוד לבית החזה ולתמוך ברוב המאסה גם כאשר את מרימה ידיים, ולא לטפס מעלה על החזה וליצור רווח בין הגוף לחזייה. כל תיקון והצרה יכולים לגרום לחישוקי הברזל לחתוך בבשר החי ולשטח את מראה החזה לגוש לא ברור.

רכיסה עם אופציה. בעת המדידה על החזייה להיות רכוסה על שורת הקרסים החיצונית ביותר, כך שבמהלך הזמן והכביסות שיביאו להתרחבותה, נוכל לצמצם את ההיקפים ברכיסה פנימית יותר.

כתפיות להרמה המושלמת. הכתפיות משלימות את תפקיד הרצועה ההיקפית של החזייה, ובעצם הן קובעות את מיקומו וגובהו של החזה. נכון, נוח לנו לשכוח שעל הכתפיות יש לולאת ברזל, וכשהיא משתחררת עם הזמן (והיא משתחררת), נופלת בעקבותיה החזייה כולה. כתפיות שמוטות יוצרות לנו מראה חזה נמוך ומרוח. ובנושא זה עצה אישית קטנה: אנא הימנעו מכתפיות הסיליקון השקופות והמבריקות. הן דביקות, חסרות אלסטיות, ובמיוחד, בתאורת ערב, הן בולטות מאוד ויוצרות אפקט הפוך מהרצוי.

בחרי את ה-cup המתאים. כן, יופי של עצה, אבל מה זה cup מתאים?
הכוונה ל-cup שמכיל את החזה שלך בלי לחתוך או לחלק אותו להרים וגבעות, כזה שיעגל את מראה החזה ולא ייצור לו מראה שפיצי או גוש אחד ומחובר של שני דדייך. לא רק לך, אלא לכולנו יש הבדלי גודל בין שד אחד לשני. בחירת ה-cup צריכה לעשות על-ידי התאמה לגדול מבין השניים, וכדי להתאים את החזייה גם לצד הקטן יותר, נמתח מעט יותר את הכתפייה בצד זה.

עוד מאמרים בנושא…

אופנה

האביזר

קצת לפני שאני צוללת לארון הבגדים כדי להחליף את הקיץ בחורף, צלילה חופשית כזו… בלי בלוני חמצן… אני רוצה לעצור ולהמליץ על "אביזר המעבר":  צעיף.

קרא עוד »
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
גלילה לראש העמוד